6. Summer School on Statistical Methods for Linguistics and Psychology
Ziel der Sommerschule ist eine umfassende Ausbildung in Theorie und Anwendung der Statistik mit besonderem Fokus auf das lineare gemischte…
SFB-Networking Workshop (Köln – Potsdam – Saarbrücken) vom 14. – 15. November 2019 an der Universität zu Köln [Flyer]
Thema: „Discourse“
Teilnehmer:
Programm:
14.11.2019 | ||
---|---|---|
14.00-14:30 | Introduction – Definitions, Outlines, Key Concepts | |
15:00-15:45 | von Heusinger, Weeber & Hoek: „Psych Verbs and Discourse Prominence“ | SFB 1252 |
15:45-16:30 | Patterson & Schumacher: „Multiple antecedents in context: influence on personal and demonstrative pronouns in German“ | SFB 1252 |
16:30-17:30 | Philipp: „The Impact of Context on the Interpretation of Quantifier Scope Ambiguities“ | SFB 1287 |
Roth: „First steps towards modelling sources of misunderstanding in instructional texts“ | SFB 1102 | |
Meuser: „Empirical evidence for the impact of discourse prominence on perspective taking“ | SFB 1252 | |
17:30-18:15 | Aktas: „Variation in referential strategies across production modalities“ | SFB 1287 |
18:15-19:00 | Clausen: „Differentiating variations of German tag questions“ | SFB 1287 |
15.11.2019 | ||
---|---|---|
09:00-09:45 | Shi: „Automatic discourse relation classification and domain adaptation“ | SFB 1102 |
09:45-10:30 | Demberg: „Investigating individual differences in discourse comprehension through crowd-sourcing annotation“ | SFB 1102 |
11:00-11:45 | Yung: „RSA account of coherence relation production and comprehension“ | SFB 1102 |
11:45 – 12:30 | Jasinskaja: „Speech acts that support other speech acts“ | SFB 1252 |
14:00 – 14:45 | Hinterwimmer: „Discourse topicality and perspective-taking“ | SFB 1252 |
Ziel der Sommerschule ist eine umfassende Ausbildung in Theorie und Anwendung der Statistik mit besonderem Fokus auf das lineare gemischte…
Der SFB1287 der Universität Potsdam lädt interessierte Linguistikwissenschaftler zu einem kostenlosen Workshop ein. Dieser 2-tägige Workshop bietet einen Einblick in…